Tot i que els Sauret Manén van tenir una fugissera influència de la família Folch i Torres en l’art de la dramatúrgia, no és fins la següent generació que trobem un descendent que s’ha aproximat professionalment del món del Teatre. Amb tot, no ha estat dalt dels escenaris, sinó al darrere, encarregant-se del disseny del so, al backstage (què en pensaria en Folch i Torres d’aquesta paraula!). Estem parlant d’en Roger Abalós Sauret, fill de na Rosa Sauret Manén.
En Roger exerceix de tècnic i dissenyador de so des de l’any 2001 i va començar a col·laborar amb una companyia de teatre al 2008. La feina no consisteix només en pujar i baixar volums, sinó que es tracta de crear autèntics ambients sonors, en sincronia amb el desenvolupament de l’obra. A més, aquest treball s’ha d’anar adaptant en funció dels diferents escenaris on s’ha d’interpretar l’obra, al llarg de les gires pel territori.
La seva trajectòria ha estat tant sòlida que va assolir el reconeixement públic ara fa tres anys, al 2017, quan va guanyar els Premis de la Crítica en la categoria d’Espai Sonor per ‘Davant la jubilació’, L’obra fou molt premiada i enguany s’ha pogut tornar a veure al Teatre Lliure de Barcelona.
En motiu d’aquesta fita, la revista TOT Sant Cugat se’n va fer ressò i el va entrevistar, on en Roger repassa la seva trajectòria professional en el disseny de so al món del teatre. El perquè d’aquesta categoria de premis en Roger l’explica: “És una feina artística, ja que es tracta de traduir la idea que té el director al cap en un espai sonor”. A més, la creació d’aquests ambients contribueix decisivament a “suggestionar i commoure l’espectador”. Recuperem en el següent enllaç l’interessant article d’aquest mitjà de comunicació del Vallès Occidental:
La màgia del teatre viscuda des del so, amb Roger Ábalos
Malgrat que la pandèmia del Coronavirus ha significat un cop molt dur per tots els professionals que viuen dels escenaris, esperem que aviat tots podrem tornar a gaudir dels seus espectacles.
Força Roger!!!